SÂNGERAREA GINGIVALĂ

Mulți oameni se confruntă cu sângerare gingivală atunci când se spală pe dinți, iar gingiile sângerează adesea și atunci când mănâncă pâine prăjită sau mere.
În acest caz avem tendința de a ne spăla pe dinți mai cu grijă și de a evita consumul de alimente tari. În cele mai multe cazuri, sângerarea este cauzată de gingivită. Este posibil ca gingiile să fie deteriorate sau mai predispuse la sângerare, dar sângerarea poate fi, de asemenea, un simptom al diabetului zaharat, de exemplu. Este recomandabil să consultați un medic stomatolog care este familiarizat cu afecțiunile bucale și care poate determina care este cauza problemei. Adesea sângerarea gingiilor este o afecțiune izolată, independentă, dar poate fi cauzată și de deficiențe de vitamine, leziuni – dacă papila gingivală este deteriorată de o scobitoare – tartru sau placă bacteriană. Inflamația determină degradarea părții maxilarului care susține dinții, adică a osului alveolar, iar dacă tratamentul nu este început la timp, acest lucru poate duce la mobilitatea și pierderea dinților. De aceea, este important să tratăm inflamația. Primul lucru pe care îl face medicul stomatolog este să îndepărteze tartrul supragingival și subgingival.
În cazul în care medicul nu prescrie niciun alt tratament, este important periajul temeinic cu o periuță de dinți tare, dar trebuie curățate și gingiile, zona dintre dinte și gingie, deoarece placa bacteriană poate provoca o inflamație suplimentară. Nu vă alarmați dacă experimentați sângerări abundente în timpul periajului. Aceasta se va opri, dar dacă nu se oprește, medicul poate elimina inflamația prin pensulare, creme sau medicamente. Irigatoarele gingivale completează în mod optim îngrijirea orală, dar este important să cereți sfatul medicului stomatolog cu privire la modul de utilizare a acestor irigatoare.