Sângerarea gingivală

Mulți pacienți se plâng de sângerări gingivale în timpul periajului și de multe ori gingiile sângerează în timpul consumului de pâine prăjită sau mere.

În aceste cazuri avem tendința să efectuăm periajul dentar cu mai multă grijă și să evităm consumul alimentelor tari. În majoritatea cazurilor sângerarea este cauzată de gingivită. Se poate întâmpla că gingia a fost rănită sau este mai predispusă la sângerare, însă sângerarea poate fi și un simptom al diabetului. Merită să vă adresați unui medic stomatolog care se pricepe la afecțunile ale cavității bucale și care poate să determine cauza problemei. Deseori gingivita este o boală independentă, însă poate fi cauzată și de deficit de vitamine, de o leziune – se rănește papila -, sau de tartru dentar. În urma inflamației partea mandibulei care susține dinții, adică osul alveolar se descompune, iar dacă nu începem tratamentul în timp, dinții se pot pierde. De aceea este importantă tratarea inflamațiilor. Medicul stomatolog îndepărtează tartrul subgingival și supragingival.

Dacă medicul stomatolog nu prescrie niciun alt tratament, este important periajul dentar cu o periuță de dinți dură și trebuie curățat și gingia, precum și partea aflată între dinte și gingie deoarece în caz contrar depunerile pot duce la alte inflamații. Nu vă speriați dacă observați o sângerare crescută în timpul periajului dentar. Aceasta se oprește, iar dacă nu, medicul oprește inflamația prin pensulare sau folosind creme și medicamente. Puteți folosi și un duș bucal, însă trebuie să aveți grijă la utilizarea acestuia, cereți sfatul medicului.