Mobilitatea dentară

Parodontoza este o boală răspândită în toată lumea și reprezintă procesul în care – în urma necrozei osului alveolar, adică a osului mandbular – dinții pot deveni mobili. Mobilitatea dentară poate fi observată și cu ajutorul unei radiografii, însă o problemă mai mare este când mobilitatea dentară poate fi observată și în timpul unei consultații fizice.

La pacienții mai în vârstă această problemă se consideră un proces fiziologic natural, însă din nefericire tot mai des apare și în cazul tinerilor (din cauza diabetului, gingivitei cronice sau altor factori predispozanți).

De aceea este extrem de important ca cei care suferă de gingivită să nu aștepte până inflamația devine cronică, ci să se adreseze medicului chiar la apariția primelor simptome!

Periajul dentar efectuat frecvent și corect joacă un rol important în prevenirea și tratarea gingivitei: dimineață și seară, precum și după fiecare masă merită să curățați profund cu periuță, cu mișcări verticale, suprafețele interioare și exterioare ale dinților dinspre gingie spre suprafețele masticatorii. Periajul dentar efectuat corect durează minim 5 minute. Este importantă îndepărtarea corectă a plăcii dentare și se recomandă ca medicul stomatolog să îndepărteze tartrul dentar din șase în șase luni.

Necroza osoasă poate fi verificată, deoarece medicul stomatolog poate estima pierderea osoasă cu ajutorul unei sonde folosite în spațiul existent între dinte și gingie. Aceasta se numește determinarea adâncimii pungii gingivo-parodontale. Punga se poate forma între dinte și gingie deoarece nu există o masă osoasă adecvată și astfel bacteriile care au ajuns acolo prin salivă sau prin placă dentară pot cauza inflamații și pot contribui la descompunerea osului.

Consecințele sunt mobilitatea dentară și pierderea dinților. Pungile trebuie curățate de către medicul stomatolog în mod regulat, de aceea este important ca protezele să fie confecționate și verificate de către stomatolog și nu de către un tehnician dentar!